Tilbage
Land
Tilbage
Mine køretøjer
-
Reservedele til din bil

-
Information
VOLVO 940 I Stationcar (945) biler: tekniske specifikationer, versioner og udstyrsniveauer
Volvo 940 I 945 biler er femdørs stationcars som var i produktion fra1990 til 1995. I 1995 fandt en mindre redesign af modellen sted. Det var en af de sidste biler fra dette mærke med baghjulstræk. Bilens vigtigste fordele var en rummelig og komfortabel kabine, udbredte modifikationer og et højt sikkerhedsniveau. Vores webshop tilbyder reservedele til Volvo 940 I 945. På vores hjemmeside finder du specialtilbud: du kan købe kabinefiltre, bremsekaliber eller tændrør med stor rabat.
Tekniske detaljer ved Volvo 940 I 945
Volvo 940 I 945 stationcar en overvejet størrelse. Længden var 4845 mm, bredden – 1750 mm, og højden – 1435 mm. Den rummelige kabine og kæmpe bagagerum som var mellem 992 og 2125 liter, gjorde bilen egnet til flere formål og praktisk. To ekstra sæder kunne monteres i visse modifikationer. Frihøjden på 105 mm gjorde bilen mere stabil og gav bedre styreegenskaber i høj fart. Bremsesystemet adskilte sig ved effektivitet og pålidelighed. De ventilerede bremseskiver var monteret på forakslen, ikke-ventilerede på bagakslen.
Vigtigste modifikationer
Cirka 15 modifikationer af Volvo 940 I 945 stationcar blev produceret mellem 1990 og 1995, de fleste benzin. En af de mest effektive og dynamiske var benzinmotoren 2.0 T MT. 4-cylinder 8-ventiler motoren med 155 hk sad i denne bil. Det maksimale drejningsmoment var 330 N⋅m og omdrejningstallet var op til 5600 rpm. Takket være turbolader og indirekte brændstofindsprøjtning gjorde at bilen kunne accelerere til 100 km/t på 9,6 sekunder og nå 200 km/t. På den måde var brændstofforbruget lavt: 12,9 liter per 100 km ved bykørsel, 9,8 i den kombimerede cyklus og 7,1 på motorvejen. Modifikationens lasteevne var 557 kilo.
Volvo 940 I 945 konfigurationer
På forskellige landes markeder fandtes bilen i basiskonfigurationen samt i følgende: Malm, Royal, SE, GLE, GL og Polar. Standardudstyret på Royal konfigurationen omfattede blokeringsfri bremser, førerairbag, justerbart førersæde med lændestøtte, sædevarme, justerbare nakkestøtter på bagsædet, sikkerhedsseler med tre punkter, tonede ruder, letvægtsfælge, tågelygter, servostyring og ac-anlæg. Viskerbladene kunne køre i intervalmodus.
En særlig udstyrspakke blev tilbudt til Turbo Diesel i.c. modifikationen. Mod ekstrabetaling kunne man bestille traction control, airbag til passagersædet, læderindtræk, letvægtsfælge, elektrisk soltag, forlygtevasker, fartpilot, klimaanlæg og "metallic" karosseri farve.