Brændstoffilter bil
Brændstoffilter til
Brændstoffilter: nyttig information
Brændsstoffiltre, som er monteret på bilens motor, repræsenterer to grove og fine filtre. Det grove filters funktion er at rense brændstoffet fra store urenheder. Dette element er udstyret med et maskefilter, som består af en reflektor og et messing gitter. Filterelementet er monteret på en gevindforsynet nav og placeret inde i huset, som er fikset på huset med en trykring og en bolt. Ved forbindelsen af huset med kassen er der et segl lavet af paronit pakning.
Når motoren er i gang, tilføres brændstofmængden gennem et rør og ventilhullerne inde i filtret, så går det ned i det ringformede mellemrum mellem reflektoren og husvæggen. I stigetanken elimineres store mekaniske urenheder, såvel som vandet fra brændstoffet. Når brændstoffet stiger gennem centralåbningen i filterelementets gitter, som renser den fra mindre urenheder.
Det fine filter renser brændstoffet fra de mindste mekaniske urenheder og vand. I nogle køretøjer er der installeret to-sektions fine filtre, i hvilke brændstoffet rengøres i begge filterelementer. Udover det, kan det første element let renses, hvis det er nødvendigt, og for at gøre dette, er det ikke nødvendigt at fjerne filteret fuldstændigt. Du kan rense filteret ved at bruge hanen, som er monteret i filterkappen. Skru blot bundproppen ud, og dræn de bundfaldne partikler fra overfladen af filterelementet.
Med hensyn til udformningen af fine filtre, skal det bemærkes, at den er installeret mellem brændstofpumpen og karburatoren. Denne ekstra del består af et legeme, en stigetank og filterelementet i sig selv, som er lavet af keramisk eller finmasket i form af en rulle. Brændstoffiltre bliver ikke ofte defekte, fordi dette element, som andre filtre, bør udskiftes efter en vis tid for hvert køretøj. Så hvis du tog indenom et værksted, for at udskifte brændstof filter, kabinefilter, eller luftfilter, så bestil hellere den nødvendige del på forhånd i vores onlinebutik til en fordelagtig pris.
Fejl i brændstoffilteret
- Brændstoffilteret er snavset;
- Delene er beskadiget;
- Tætningslisterne er beskadiget.
Tegn på fejl
- Motoren kommer for langsomt op i hastighed;
- Brændstofforbruget stiger;
- Den ultimative motoreffekt reduceres;
- Motoren arbejder uregelmæssigt på alle transportniveauer;
- Motoren starter med et tab;
- Tændingen er fraværende;
- Gearet er unøjagtigt (gælder for automatgear).
Årsager til fejl
- Brændstof af ringere kvalitet anvendes;
- Motoren kører ofte i tomgang;
- Fremmedlegemer kommer ind i tanken;
- Filteret er indstillet forkert;
- Gummipakningen på filteret er frakoblet.
Diagnostik
Filteret skal kontrolleres regelmæssigt efter hver 10.000 km. Producenter af brændstoffiltre oplyser at filtrene skal skiftes efter 50.000-60.000 km., men for at sikre korrekt funktion af hele systemet, er det bedre at skifte filtrene dobbelt så ofte.
Reparation og udskiftning
Den nemmeste måde er at overlade udskiftningen af dieselfiltre til mekanikere, men denne procedure er ganske enkel.
Ved udskiftning overveje følgende anbefalinger:
- Det er at foretrække at udføre dette arbejde i varme rum;
- Du skal huske, at dele af brændstofsystemet er skrøbelige;
- Vær opmærksom på brændstoffilterets placering: I benzinbiler ligger i tanken ved siden af brændstofpumpen, brændstofmotorer under kølerhjelmen på oversiden af motoren.
- Glem ikke at forhindre ulykker: Undlad rygning og ventiler rummet godt.