Bremsekaliber bil
Bremsekaliber til
Bremsekaliber: nyttig information
Bremsemekanismer er opdelt i disken og tromlen. Diskmekanismen er en konstruktion, der består af en bremsestang, en eller to bremsecylindre og to bremseklodser og disk. Kaliberen er en skivebremsemekanisme til fastgørelse af bremsecylindre. Kaliberen selv er obligatorisk monteret på styrespindlen af forhjulet. Der er to bremsecylindre til hvilke to bremsesko er fastgjort. Når føreren trykker på bremsepedalen, vises stempelcylindrene og begynder stramt at skubbe skoene til disken. Og når han slipper pedalen, vender bremsebakker og stempler tilbage til deres oprindelige position. Dette sker på grund af den lette skub af skiven.
Dele af kaliberen er konstant udsat for vand og salt fra vejen, og udsat for bremsevæske fra bremsesystemet selv. Under disse omstændigheder er det nødvendigt at anvende særlige smøremidler, som er designet til ekstreme driftsbetingelser. Her er de grundlæggende krav til smøring af bremsekaliberen. Det er vigtigt, at smøremidlet har en høj temperatur med en driftstemperatur fra 180 grader og derover. Det er også vigtigt at temperaturen ikke smelte elementerne ved høje temperaturer. Det er også nødvendigt at fedtet skal være vand-og kemikalieafvisende. Fedtet bør kombineres med plastdele af elastomertætninger.
Hvis du skal udskifte bremsekaliberen, kan du købe det i vores online butik. Vi tilbyder vores kunder et bredt sortiment af reservedele og korte leveringsbetingelser. Ud over bremsekaliberen, kan du i vores online shop købe bremsesko, bremsecylinder, koblingsplade og bremsetromle.
Fejl i skivebremsens hjulåg
- Mekanisk skade;
- Dele i hjulåget sætter sig fast,
- Delene er slidt op;
- Åget er blevet deformeret;
- Dele har ændret sig;
- Pakningen har været udsat for rust;
- Ågankeret er forskudt;
- Stempelslid.
Tegn på fejl på skivebremsens hjulåg
- Mærkelig lyd, når der trykkes på bremsepedalen;
- Vibrationer og piskende fornemmelse under bremsning;
- Udskridning;
- Banken i fjedringen forsvinder kun ved bremsning;
- Forringelse af reaktionen af køretøjet;
- Vanskeligheder ved sving;
- Bremsepedalen flytter sig for meget.
Årsager til fejl i skivebremsens hjulåg
- Luft i bremseenheden;
- Effekt af snavs og støv;
- Konstante temperaturændringer;
- Installation af dele af lav kvalitet;
- Kørsel på dårlige veje;
- Forkert montering af åget;
- Aggressiv kørestil.
- Brug af dele med lav kvalitet;
- Dårlig vedligeholdelse.
Diagnosticering
Eksperter anbefaler, at du går gennem ågets tilstand hver måned. Udfør en visuel inspektion først. Vurder derefter den generelle tilstand af alle bremsedele. For eksempel, kan du teste den ved at ave en fart på 80 km / t (sørg for, at vejen er glat og tør). Så trykker du kraftigt på bremsepedalen. Hvis du hører skrabende eller knasende lyde og bilen trækker ved opbremsning, er der problemer i systemet. Husk også at kontrollere, at der er nok fedt i enheden, og alle komponenter fungerer korrekt. Undersøg bremsesystemet efter hver 20.000 km.
Reparation og udskiftning af skivebremsens hjulåg
Åget kan gå i stykker ganske ofte (det kan tilføjes, at de forreste bremseåg kræver en ændring 2-3 gange oftere end de bagerste). Det behøver ikke være nødvendigt at udskifte alt på en gang, men vurder det i samråd med eksperter. Delen kan afmonteres og rengøres for bremsevæske og olie på tankstationen. Derefter vil kalibreringen af åget og udskiftningen af bremseklodserne kunne ske. Hvis delen ikke kan repareres, skal du udskifte den.