Rotor Strømfordeler til bil

Tænding - / Gløderørsystem Reservedele: Rotor Strømfordeler

Biler, fremstillet før 1997, var udstyret med sådanne enheder som distributør rotor og dæksel. Nyere modeller blev forsynet med breakerless tændingssystem. Bortset fra det, var tændspolen forelagt nogle ændringer også. Hvis op til 2001 biler blev udstyret med højspænding ledninger, i nyere modeller tændspolen er placeret direkte på tændrørene.

Hvis du er i tvivl om et velfungerende din forhandler rotor, kan dette faktum der let kan kontrolleres. Hvis der er en gnist mellem forhandleren og den højspændings-ledning, når du afbryder det, så flasken skal være defekt. Når gnisten springer fra hætten til spidsen af den høje spænding wire, så er problemet i tændingssystemet. I de fleste tilfælde. Dette peger på, at problemet befinder sig i fordeleren rotor og cap

I betragtning af dette faktum skal det også nævnes, at årsagen til den manglende gnist i cylinderen ved en maksimal strøm kan være forårsaget af en defekt tændspole eller ved udbrændt punkter i punktet tændingssystem. Henholdsvis i cylinderen, der kræver lav spænding vil der være tænding, men i de dele, der øger det - no. Kort sagt, når tændrøret er snavset, den nuværende, der passerer gennem det, er meget lav, og stikket vil ikke udstede en gnist. Hvis stikket er i tilfredsstillende stand, vil det generere en gnist, fordi en beskidt stik kræver højere spænding for at bryde igennem gnistgab.

Under alle omstændigheder, hvis teste funktionalitet eller endda erstatte dele bør bilejeren appellere til et værksted eller garage, der har alt det nødvendige udstyr til at detektere sådanne fejl. Men hvis du skal købe nye reservedele til en fantastisk pris, skal du gå til vores online butik, hvor du vil finde alt et køretøj behov: generatorer, falddæmper, tændrør og meget mere!

Sådan opdager man defekter i en strømfordeler rotor

For at diagnosticere komponenten skal man måle modstanden i den. Tilslut komponenten til det elektriske kredsløb på målebænken og tilslut et ohmmeter.  I kontakttændingssystemer er den normale modstand 5-6 KOhm og i kontaktløse systemer - 1 KOhm. Resistoren bør også tjekkes.

Rotoren kan testes som følger: frigør centerledningen fra strømfordelerens dæksel, aktiver tændingen, og hold ledningen tre mm væk komponentens kontakter. Hvis der springer en gnist når kontakten åbner, er rotoren i stykker.

Efter at have efterset komponenten, skal du sikre dig at den ikke har revner, og tjek også kontakter. Tjek også frigangen mellem rotor og karbonkontakterne. Hvis frigangen er over 1 mm, brænder karbonkontakterne hurtigt ud. Mellemrummet mellem komponentens egne kontakter bør ikke overstige 0,45 mm.

Du kan bedømme om strømfordeler rotoren skal efterses ved følgende symptomer:

  • motoren stopper pludselig,
  • fejltænding i motoren,
  • motoren starter ikke i første forsøg,
  • bilen bevæger sig i ryk.

Årsager til defekter i strømfordeler rotor

Komponenter af dårlig kvalitet er hovedårsagen til tidlig nedslidning af den. Oxiderede kontakter i strømfordeler rotoren under brug er et udbredt fænomen ligesom kulaflejringer. Disse defekter skal udbedres efter hver 100.000 kilometer, ellers forringes komponentens ydelse og den går helt i stykker.

En ganske almindelig defekt i strømfordeler rotoren er fejl i elektronikken. Det opstår hvis man bruger en repareret komponent. Ofte bryder komponenten sammen hvis der er revner i strømfordelerdækslet og der dannes kondens under det.

Brud på strømfordelerdækslets ledninger resulterer i et blottet elektrisk kredsløb og at komponenten får fejl.

Komponenten kan smelte pga. øget modstand og overophedning af resistorens indre.

Udskiftning af strømfordeler rotor

Denne komponent kan ikke repareres. For at udskifte den skal man fjerne strømfordelerdækslet ved at fjerne monteringsmøtrikkerne. Derefter skal man forsigtigt (så man ikke beskadiger kontakterne) frigøre rotoren ved at trække den ud og montere en ny i dens sted. Udvis stor forsigtighed når du gør dette: hvis styrerøret tager skade, skal hele strømfordeleren udskiftes.

Rotor Strømfordeler fra de bedste producenter
Rotor Strømfordeler i original kvalitet fra BERU producent Rotor Strømfordeler i original kvalitet fra BOSCH producent Rotor Strømfordeler i original kvalitet fra JP GROUP producent Rotor Strømfordeler i original kvalitet fra EPS producent Rotor Strømfordeler i original kvalitet fra BLUE PRINT producent Rotor Strømfordeler i original kvalitet fra FACET producent Rotor Strømfordeler i original kvalitet fra BREMI producent Rotor Strømfordeler i original kvalitet fra TOPRAN producent
Rotor Strømfordeler i original kvalitet fra VEMO producent Rotor Strømfordeler i original kvalitet fra MAXGEAR producent Rotor Strømfordeler i original kvalitet fra AUTOMEGA producent Rotor Strømfordeler i original kvalitet fra VALEO producent Rotor Strømfordeler i original kvalitet fra KW producent Rotor Strømfordeler i original kvalitet fra HERTH+BUSS JAKOPARTS producent Rotor Strømfordeler i original kvalitet fra JAPANPARTS producent Rotor Strømfordeler i original kvalitet fra TRUCKTEC AUTOMOTIVE producent
Reservedele af original kvalitet: Rotor Strømfordeler til din bil
Køb BOSCH Rotor, strømfordeler 1 234 332 350 til bil til favorabel pris 71,04 kr.
-24%
71,04 kr.
93,48 kr.
inkl. 25% Moms, Levering
x Rotor, strømfordeler | BOSCH 1 234 332 350
Produktbeskrivelse
  • Modstand [kOhm]: 1
  • Stand:  Helt ny
På lager Detaljer
Køb BERU Rotor, strømfordeler EVL029 til bil til favorabel pris 40,46 kr.
-24%
40,46 kr.
53,24 kr.
inkl. 25% Moms, Levering
x Rotor, strømfordeler | BERU EVL029
Produktbeskrivelse
  • Producentbegrænsning: System BOSCH/PAL
  • Materiale: Polyester
  • Diameter [mm]: 14,4
  • Strømfordeler/rotor: støjdæmpet, 5 kOhm, med låsenæse
  • Stand:  Helt ny
På lager Detaljer
Køb BOSCH Rotor, strømfordeler 1 234 332 422 til bil til favorabel pris 279,86 kr.
-24%
279,86 kr.
368,24 kr.
inkl. 25% Moms, Levering
x Rotor, strømfordeler | BOSCH 1 234 332 422
Produktbeskrivelse
  • Modstand [kOhm]: 1
  • Stand:  Helt ny
På lager Detaljer
Køb VALEO Rotor, strømfordeler 664203 til bil til favorabel pris 28,48 kr.
-24%
28,48 kr.
37,48 kr.
inkl. 25% Moms, Levering
x Rotor, strømfordeler | VALEO 664203
Produktbeskrivelse
  • Producentbegrænsning: DUCELLIER
  • Strømfordeler/rotor: ikke støjdæmpet
  • Vægt [kg]: 0,021
  • Stand:  Helt ny
På lager Detaljer
Køb JP GROUP Rotor, strømfordeler 1191300800 til bil til favorabel pris 17,45 kr.
-24%
17,45 kr.
22,96 kr.
inkl. 25% Moms, Levering
x Rotor, strømfordeler | JP GROUP 1191300800
Produktbeskrivelse
  • Producentbegrænsning: Bosch
  • Modstand [kOhm]: 1
  • Stand:  Helt ny
På lager Detaljer
Køb BOSCH Rotor, strømfordeler 1 234 332 300 til bil til favorabel pris 70,10 kr.
-24%
70,10 kr.
92,24 kr.
inkl. 25% Moms, Levering
x Rotor, strømfordeler | BOSCH 1 234 332 300
Produktbeskrivelse
  • Modstand [kOhm]: 1
  • Stand:  Helt ny
På lager Detaljer
Køb TOPRAN Rotor, strømfordeler 101 047 til bil til favorabel pris 13,28 kr.
-24%
13,28 kr.
17,48 kr.
inkl. 25% Moms, Levering
x Rotor, strømfordeler | TOPRAN 101 047
Produktbeskrivelse
  • Producentbegrænsning: BOSCH
  • Modstand [kOhm]: 1
  • Stand:  Helt ny
På lager Detaljer
Køb BOSCH Rotor, strømfordeler 1 234 332 347 til bil til favorabel pris 216,02 kr.
-24%
216,02 kr.
284,24 kr.
inkl. 25% Moms, Levering
x Rotor, strømfordeler | BOSCH 1 234 332 347
Produktbeskrivelse
  • Modstand [kOhm]: 1
  • Stand:  Helt ny
På lager Detaljer
  • Kontakt os
  • Handelsbetingelser
  • Fortrolighedspolitik
  • Om os
  • Betalingsmetode
  • Levering
  • Fortrydelsesret
  • Erstatning