Vandpumpe + tandremssæt bil
Vandpumpe + tandremssæt til
Vandpumpe + tandremssæt: nyttig information
En reservedel som vandpumpen er anset for at være en integreret bil i hele motorens kølingssystem, fordi den sørger for den fortsatte cirkulation af kølervæske i motorens kølingskoncept. Pumpen er foran motorblokken. Vandpumpens system består af fem hovedelementer: pumpeindfatningen, rulle konstruktionen med lejet på der hvor pumpehjulet er monteret, tandremsskive (trissehjulnav) og labyrintseglet.
Pumpe reservedelen har en speciel beskyttende lag mod ætsning. Det specielt designede pumpehjul med højkvalitets leje vil øge levetiden for produktet. Vandpumper er udstyrede med en pakning for at installere den på motoren og det specieltdesignede segl skaber minimal friktion af de bevægende dele af pumpen og eliminerer på samme tid lækage af kølervæske.
Vandpumpens pakning har ind- og udløbsåbninger; i tillæg til at det også har en modtageråbning, designet til en opvarmer slange. Forrest på pumpen er der en blok hvortil pumpeskaftet monteres på et to-rækker leje, med pumpehjulet sat på indersiden af den. For at undgå lækage af kølervæske, er der direkte ind i pumpekassen nær pumpehjulets hjulnav et tilføjet installeret segl. På grund af at vandet altid kommer ind i lejerne, går de hurtigt i stykker. Drænhuller laves specielt til at fjerne fugt, som er fanget i kassen.
Hvis du mangler en vandpumpe, kan du få fat på denne reservedel i vores onlinebutik. Og du vil opdage at den er modstandsdygtig overfor tæring, og at den er hårdfør. Og selvfølgelig har vi de laveste priser på alle autodele: fjederkraft øgningskontrol, benzintank, ekstra pumpe eller svinghjul.
Vandpumpefejl
- Der lækker kølervæske;
- Lejerne bevæger sig;
- Skader på vingehjulet;
- Slid på drivebæltet.
Tegn på vandpumpefejl
- Temperaturstigning i motoren;
- Fremkomsten af mellemrum i remskiven;
- Støj i lejer, når motoren er i drift;
- Larm fra vandpumpen;
- Vedvarende lugt af smøremiddel og kølemiddel under dækket i motorrummet;
- Langsom bevægelse af kølervæske.
Årsager til vandpumpefejl
- Forkert installation af hjul;
- Brug af bil i områder med dårlig veje, eller i trafikkøer eller ved alvorlige klimatiske forhold;
- Brug af forkert kølevæske;
- Manglende tryk i systemet.
Diagnostik
Efter at have konstateret, at indikatoren for temperaturen viser mere end de gennemsnitlige værdier, når køretøjet er i bevægelse, er det nødvendigt at tænde for varmen ved det maksimale niveau. Så skal du standse din bil, slukke motoren, og kontroller radiatorkontakten for at finde fejl på vandpumpen. Hvis drivremmen bliver varm, er problemet der.
En anden nem måde at finde fejl på vandpumpen er følgende: Det er nødvendigt at starte motoren uden at give den belastning, og klemme med hånden på den øverste slange på varmeveksleren i en kort periode. Hvis du kan mærke bevægelsen af kølervæske, så fungerer pumpen korrekt.
Visuel inspektion på en parkeringsplads er den nemmeste måde til diagnostisk. Fremkomsten af våde pletter på asfalt tyder på en beskadigelse af pumpen. Den grønne farve på sådanne pletter angiver lækage af kølervæske.
Reparation og udskiftning af vandpumpen
Levetiden for vandpumpen er cirka 90.000 kilometers drift. For at udskifte den, skal du gøre følgende:
- Fjerne gammel kølervæske;
- Fjerne vandpumpebæltet;
- Fjerne alle møtrikker der er knyttet til pumpen på motoren;
- Tage pumpen ud.
Det er bedst at lade et værksted udføre reparationer og udskiftning af den beskadigede pumpe.