Tilbage
Land
Tilbage
Mine køretøjer
-
Reservedele til din bil
AUDI A6 C6 Avant (4F5) biler: tekniske specifikationer, versioner og udstyrsniveauer
Audi A6 C6 Avant (4F5) er 5-dørs stationcars, der blev fremstillet i Europa mellem 2005 og 2011. De var de første biler, der blev udstyret med direkte FSI-benzin indsprøjtningsmotorer. I 2005 opnåede modellen førstepræmien i “World Car of the Year” konkurrencen. Samme år overgik salget alle andre konkurrenters, og det blev den mest solgte luksusbil i Europa. Du kan købe Audi A6 C6 Avant (4F5) dele i vores onlinebutik. Skynd dig at afgive en bestilling lige nu og få rabat på de mest populære produkter: Vinduesviskere, olie- og kabinefiltre, bremseskiver og bremseklodser.
Tekniske specifikationer på Audi A6 C6 Avant (4F5)
Længden på stationcaren var 4.993 mm, dens bredde var 1.855 mm, og højden var 1.463 mm. De store mål gjorde det muligt at gøre kabinen mere rummelig og bagagerummet – ligeså. Kapaciteten af den sidste varierede mellem 565 og 1.660 l, og bilen kunne komfortabelt rumme fem personer. Frihøjden var 118 mm. Længden på bilen blev reduceret til 4.927 efter opgraderingen.
Primære versioner
Før opgraderingen i 2008 var der 35 versioner af Audi A6 C6 Avant (4F5) stationcars: 21 med benzin og 14 med diesel. Senere præsenterede de yderligere 19: 10 med benzin og 9 med diesel.
En af det mest interessante versioner var benzinmodellen 3.0 TFSI tiptronic quattro. Den var udstyret med en turboladet motor med direkte indsprøjtning. Motorens drejningsmoment nåede 420 Nm og dens maksimale ydeevne kunne opnå 290 hk. Stationcaren accelererede til 100 km/t på 5,9 sekunder, og dens tophastighed var begrænset af et elektronisk system til 250 km/t. Lastekapaciteten på versionen var på 630 kg. Grundet de innovative teknologier implementeret havde de begrænset brændstofforbruget til et moderat niveau: 13,2 km pr. 100 km i byområder, 9,4 l ved blandet kørsel og 7,1 på motorvej.
Den 6-trins automatiske gearkasse gav et smidigt gearskifte og den manuelle modus passede godt til sportslig og offroad kørsel. Det forbedrede “quattro” firehjulstræksystem fordelte drejningsmomentet mellem den bagerste og den forreste aksel i en 40/60 ratio, der hjalp med at fjerne problemer med at køre rundt om hjørner og i det hele gav en mere balanceret ydeevne på vejene.
Udstyrspakker på A6 C6 Avant (4F5)
Som udgangspunkt var bilerne fremstillet med basispakken, hvor de kunne udvides med ekstra muligheder. Sådanne pakker som Pro Line, Business Edition og Advance var også tilgængelige på markederne i visse lande.
En af de mest interessante innovationer i bilerne fra denne generation er en multimedie grænseflade med en skærm, der tillader justering af klimaanlægget, navigationssystemet, lyden, ophængets indstilling og andre elektroniske systemer.