Tilbage
Land
Tilbage
Mine køretøjer
-
Reservedele til din bil

-
Information
BMW 6 Coupe (E24) biler: tekniske specifikationer, versioner og udstyrsniveauer
BMW 6-serie (E24) biler er den første generation af de fire-sæders coupeer, der blev fremstillet mellem 1975 og 1989. De var kendetegnet ved et attraktivt design, fremragende dynamik og omfattende udstyr for den tid. Mere end en gang vandt sportsversionen M 635 CSi internationale racerløb. Biler blev opgraderet to gange: i 1982 og 1987. Gennem alle produktionsårene blev der fremstillet 86.219 biler. Du kan købe BMW 6-serie (E24) dele i vores onlineshop. Her finder du et bredt udvalg af olie-, brændstof- og luftfiltre, tændrør, fjederarme, vinduesviskere og andre dele til biler af alle mærker og produktionsår.
Tekniske specifikationer på BMW 6 serien (E24)
BMW 6-serien (1975-1989) coupé var 4.755 mm lang, 1.725 mm bred og 1.365 mm høj. Bagagerummets kapacitet var 415 l. Vejafstanden var 140 mm. Bremseskiverne foran, og i nogle versioner også bagved, var gennemborede.
Primære versioner
Gennem produktionsårene blev der fremstillet 41 versioner af coupeen: 18 – før 1982, 17 – mellem 1982 og 1987 og 6 – mellem 1987 og 1989. Alle var udelukkende udstyret med benzinmotorer, som blev kombineret med 4- eller 5-trins manuel gearkasse, 3- og senere 4-trins automatgear.
En af de mest dynamiske versioner var 635CSi MT (220 hk). Dens 6-cylindrede 12-ventilmotor havde et drejningsmoment på 315 N⋅m og nåede op til 5.700 omdr./min. Coupeens tophastighed var 230 km/t, og bilen kunne komme op på 100 km/t på 7,4 sekunder. Samtidig var brændstofforbruget moderat: 7,9 l pr. 100 km på motorvej, 11,5 l ved blandet kørsel og 16,8 l i byområder. Bæreevnen på versionen var 420 kg. Multipoint brændstofindsprøjtning leverede stabil og jævn motoreffekt, sikrede bedre køretøjsdynamik og brændstofeffektivitet.
Udstyrspakker på 6 series (E24)
BMW 6 serie coupeer (E24) havde et rigt standardudstyr. Afhængigt af versionen kunne de prale med antiblokeringsbremsesystem, servostyring, tachymeter og onboard computer. Check Control-systemet blev en teknologisk innovation: Det er muligt at trykke på knappen for at sikre, at bremse- og baglygter fungerer, kontrollere niveauet for kølevæske, olie og bremsevæske og også at finde frem til bremseklodsens tykkelse. Det var hyggeligt og behageligt inde i bilen. Det læderpolstrede rat med sammenklappelig ratstang var højdejusterbar. De knapper, der styrede soltaget og elruderne, var placeret på fordørene. Vingespejle og førersædet var også elektrisk justerbare. Fuldt i læder eller kombineret polstring af sæderne var også inkluderet i basispakken. Aircondition, alufælge, cruise control, tågelygter og tonede ruder blev tilbudt som ekstraudstyr.