Tilbage
Land
Tilbage
Mine køretøjer
-
Reservedele til din bil

-
Information
Hjulbremsecylinder tromlen er et hylster lavet af støbejern med to aluminiums stempler monteret inde i den, udstyret med tykke gummimanchetter. På de ydre ender af stemplerne er der indsat stål detaljer, som reducerer slidtage. Fra begge sider er cylinderen udstyret med gummi støvbeskyttelsesdækning. Bremsevæske kommer ind i cylinderen gennem det forbundne rør. Hjulbremsecylinderen har en speciel pumpeventil, som er beskyttet af en gummikappe, som er designet til at slippe luft fra bilens bremsesystem. En fjederbelastet trykring er sat ind i cylinderens krop. Den har til formål at justere mellemrummet mellem bremsetromlemekanismen og bremseklodserne.
Når du bremser, bevæger cylinder stemplet sig påvirket af presset fra bremsevæsken, og så trykker den bremseklodsen. Alt efter hvor hurtig slidtagen sætter ind af klodserne under bremsning, kan stempelslagene øges og øjeblikket kommer, hvor den bevæger trykringen og bryder kraften af dens montering. Under klodsernes bakpåvirkning, under indflydelse af hæmmende koblingsfjeder, forbliver trykringen i dens nye sted, fordi fjederkraften er utilstrækkelig til at flytte den tilbage. Så der er en automatisk forøgning af mellemrummet mellem klodsen og tromlen. Der er to typer af hjulbremsecylindere: en- og to-stemplet.
Vores onlinebutik giver ikke kun mulighed for god information, men også for at købe bil reservedele. Fordelen ved vores butik er den brede vifte af varer. Her kan du ikke kun købe hjulbremsecylindere, men også bremsecylindere, gaspositionssensor eller lyssignal. En anden fordel ved vores onlinebutik er de lave priser og hurtig levering. Vi leverer din bestilling til det sted du ønsker.
Fejl på hjulbremsecylinderen
Tegn på bremsecylinder fejl
Årsager til svigt af hjulets bremse cylinder
Diagnosticering
Du skal udføre kontrollen af hjulbremsecylinderen hver måned. I nogle tilfælde blot ved visuel inspektion. Du skal dog sikre, at der ikke er tegn på fejl. For eksempel kan det være ændring af pedalvandringen. Diagnosticering af bremsesystemet bør ske for hver 30.000 km på værkstedet.
Reparation og udskiftning af bremsecylinder
Denne del kan kun repareres for revner eller andre skader på pakninger og tætninger. Vi minder dig om, at du skal erstatte alle gummidele på enheden ved hver inspektion. Du skal:
Hvis der er fejl på ventiler og cylinderens lejeflade, er det nødvendigt at udskifte hele enheden.
Vi minder dig om, at det er ganske let at fjerne en hjulbremsecylinder. Gør som følger:
Vigtigt! Glem ikke at pumpe bremsesystemet.