
Bremsetromler bag og foran til bil
Bremsetromler til
Bremsetromler: nyttig information
Bremsetromle med hydraulisk drev af to blokke med friktionsbakke, som er installeret på bagplade. På samme tid, flyder de nedre ender af bakkerne til støtten og de øvre ender hviler mod hjulcylinder stemplerne gennem stålsplitterne. Koblings fjedren giver bakkens pres til cylinderstemplerne. Grundet dette er der et mellemrum mellem bremsetromlen og bakkerne, når bremsen ikke er i gang. Når væsken begynder at flyde ud af drevet og ind i hjulcylinderen, udvides dets stempler og flytter bakkerne til bremsetromlen, som roterer sammen med hjulnavet. Bakkernes friktionskraft som opstår fra bremsetromlen, bremser hjulene. Når væsketrykket på stemplerne stopper, så vender fjedren stemplerne tilbage til deres originale position. Og dermed stopper bremsningen.
Designet af bremsetromlen er ikke perfekt. Når der bremses, arbejder den forreste bremsebakke mod hjulenes rotation fremad, og presses mod tromlen med mere kraft end den bageste. Der er den første grund til, at for- og bag bremsebakker ikke slides lige hurtigt. Det er derfor for bremsebakkerne er længere end de bageste. Det er også ofte tilrådeligt at bytte bakkerne indimellem. En anden konstruktion af bremsetromlen sørger for, at bakkernes støtte er lokaliseret på den modsatte side på bremsedisken, og drevet i hver af skoene kommer fra separate hydrauliske cylindre. Det bidrager til større bremse vridningsmoment og ligelidt fordelt slidtage på bremsebakkerne ved hvert hjul.
Med hensyn til tromlen med pneumatisk drev, er dens primære forskel designet af bakkernes slipenhed, som bruger en udvidelsesknast, drevet af et greb på dens akse. Hvis du har problemer med at købe en bremsetromle, styrestang eller centrallås, så råder vi dig til at klikke ind i vores onlinebutik. Det er stedet, hvor du finder højkvalitets dele til lave priser. >
Defekte bremsetromler
- Deformation;
- Forstørret mellemrum mellem sko og trommer;
- Tromleoverfladen er slidt;
- Slitage af dele;
- Slid;
- Olie er synlig på dele;
- Revner eller rifter.
Tegn på defekt bremsetromle
- Bilen reagerer dårligt;
- Forlænget bremselængde;
- Vibrationer eller mærkelige lyde, når der bremses;
- Rattet eller bremsepedalen strejker;
- Bremsemærker når der bremses;
- Meget bevægelse i bremsepedalen.
Årsager til svigt af bremsetromlen
- For sen udskiftning af dele;
- Aggressiv kørestil;
- Beskadigede eller slidte trommefjedre,
- Brug af reservedele af lav kvalitet;
- Kørsel på dårlige veje;
- Installation af uegnede eller defekte dele;
- Termiske påvirkninger.
Diagnosticering
På et værksted kan du få hjælp til diagnosticering af bremsesystemet. Det undersøges i en særlig anordning, hvor modstanden af hvert af hjulene under bremsning vil blive undersøgt. Vi minder dig om, at den maksimale indikator af tromlens diameter ikke bør være større end 204,4 mm. Højere tal betyder, at delen skal udskiftes. Du kan også diagnosticere selve systemet ved at accelerere bilen til 70 km / t på en flad og tør vej. Så skal du trykke kraftigt på bremsepedalen. Hvis bilen begynder at skride ud, eller hvis du føler, at pedal eller hjul vibrerer, og du hører usædvanlige lyde, skal du straks lade bremsesystemet undersøge på et værksted. Gennemfør denne undersøgelse for hver 20.000 km., og rengør forebyggende for hver 10.000 km.
Reparation af bremsetromle
Du skal fjerne den belægning, der øger bremselængden, og gør at bilen vibrerer. Bemærk, at reparationsarbejdet vil være meget billigere end at erstatte bremsetromlen. Mekanikeren fjerner det øverste lag på en drejebænk, og således vil delen opnå sin oprindelige tilstand.
Udskiftning af bremsetromlen
Hvis du har opdaget en fejl, som ikke kan repareres, udskiftes delen. Det er bedst at erstatte bremsetromlen på et værksted, hvor der også kan ske en finkalibrering af bremsesystemet.