
Bremsekraftregulator til bil
Bremsekraftregulator til
Bremsekraftregulator: nyttig information
Anvendelse af vacuum energi i indløbsrøret i motoren giver hydraulisk bremse booster operation. Denne proces skaber er yderligere væsketryk i det hydrauliske bremsesystem, det gør det muligt at få en betydelig indsats fra bremsemekanismerne med meget lille kraft på bremsepedalen. Sådanne hydrauliske vacuum bremse boostere bruges både i motorbiler og lastbiler. Hoveddelene i boosteren er cylinder med en kontrolventil og et kammer. Den hydrauliske booster er forbundet med specifikke rør til hoved bremse cylindermotoren, indsugningsmanifold og bremse spacer.
Når du træder på bremsepedalen, flyder væske fra bremse hovedcylinderen gennem kugleventilen ind i stemplet til bremse boosteren. Når systemtrykket øges, stiger kontrolventilstemplerne og lukker vacuumventilen. På samme tid åbnes udluftningsventilen. Atmosfærisk luft passerer gennem filteret ind i hulrummet, hvor vacuum reduceres. På grund af at der i et andet kammer opretholdes vacuum, flytter forskellen i tryk membranen og kompresser fjedren. Der er to kræfter, som har indflydelse på booster stemplet. Disse er væsketryk fra hovedcylinderen og trykket fra membranen, som øger bremseeffekten.
Når pedalen slippes, sænkes væsketrykket på kontrolventilen, membranen hænger. Vacuumventilen, som forbinder kamrene, åbnes. Når trykket falde ri kammeret, så vender alle de bevægelige dele i kammeret og cylinderen tilbage til deres originale position. Dette medfører frigivelse af bremsen. Hvis der er fejl i den hydrauliske vacuum booster, så kører drevet fra pedalen i hovedcylinderen med mindre effektivitet. Det kræves at udskifte boosteren på et professionelt værksted. For at spare penge på dele råder vi dig til at besøge vores onlinebutik, hvor du vil finde et bredt sortiment af varer fra bremseklodser til rør.
Defekt bremseforstærker
- Delen er beskadiget som følge af mekanisk påvirkning;
- Metal er rustet;
- Forkert virkning af stempler;
- Brudt aktuator.
Tegn på defekt bremseforstærker
- Køretøjet skrider ud under bremsning;
- Bremsepedalens bevægelse er strammere;
- Baghjulet låses ikke helt, når bremsepedalen går hele vejen ned;
- Øget bremselængde;
- Sporforstærkerens forsegling viser, at olie eller bremsevæske lækker;
- Luft er kommet ind i det bageste kredsløb;
- Signallyset er begyndt at lyse på instrumentbrættet.
Årsager til defekt bremseforstærker
- Delens kapacitet overskrides;
- Anvendelse af lav kvalitet af bremsevæske;
- Oxidering af stempler;
- Luft er kommet ind i kredsløbet;
- Aktuatorarmen løsnes eller er blevet beskadiget;
- Brudt forsegling;
- Systemet er beskidt, eller fremmedlegemer kommer ind.
Diagnostik
Det er ganske vanskeligt at diagnosticere den defekte del på egen hånd. Det er fordi de tegn, der peger på fejl i bremseforstærkeren og i bremsesystemdelene er lig med hinanden. Tjek delen hver gang du genopfylder bremsevæske, som er efter cirka hver 1-1,5 år. Bremseforstærkeren kan bruges i ca. to år.
Udskiftning af bremseforstærker
Delen kan ikke repareres. Hvis en besigtigelse viser, at bremsesystemets forstærker er ude af drift, skal den udskiftes. I tilfælde, hvor systemet har alvorlige fejl og fejlfunktioner, skal bremseforstærkeren afbrydes i et stykke tid. For dette tilsluttes den vigtigste bremsecylinder direkte på bagsiden af kredsløbet. For at fjerne den gamle del og indsætte en ny, skal skruerne til de to rør og de to aftagelige rør skrues af. Udskiftning af denne del bør kun foretages på et værksted.