
Remstrammer til bil
Remstrammer, kilerem til
Remstrammer, kilerem: nyttig information
Alle moderne bliver har sikkerhedsseler med stammere, som er designet til at forhindre bevægelser af mennesker i forhold til kørselsbevægelser i tilfælde af en ulykke. Remstrammere er i stand til at vikle et segment af beltet op til 130 mm på bare 13 millisekunder. Ofte kan et menneske under remstrammere betyde en tilbagetrækkende enhed for en sikkerhedsele. I mange tilfælde er strammere installeret i sikkerhedsselespændet eller på bælte tilbagetrækkeren. Der er adskillelige konstruktioner, som varierer alt efter handlingsprincipper. Der er således reb, kugle, rotor, stativ og bælte-type strammere.
Alle konstruktioner varierer med drevet, som enten er mekanisk eller elektrisk. Generelt ydes strammer arbejdet inde i det passive sikkerhedssystem eller uafhængigt. I tilfælde af en ulykke overfører sensorer ved påkørsels bagfra et signal til kontrolenheden. Efter dette, aktiveres pulverladningen, som aktiverer remstrammerne. For at undgå betydelig belastning på passagererne i en ulykke, er sikkerhedssele strammerne ustyret med kraftbegrænsning, som svagt reducerer belastningen.
Remstrammer indsatsen er begrænset med en løkke, som er på sikkerhedsselen. Hvis en bestemt strammerkraft overskrides, ødelægges leddene i løkken og bæltet udvides. Moderne konstruktioner i remstrammer indsats er begrænsede med en torsion bar i tændingsspolen. Afhængig af strammer indsatsen, vrider torsion baren sig, og dermed reducerer den belastningen. Med henblik på sin egen sikkerhed i tilfælde af brud eller slid på denne bildel, bør en bilejer øjeblikkeligt udskifte remstrammeren med en ny. Før du kører bilen på værksted, så bestil den ønskede del i vores onlinebutik. Uanset hvilken reservedel, du behøver – center lyddæmper, brøl set eller a/c ledninger, så tilbyder vi de billigste priser.
Hvordan kan man se en defekt Poly-V spændearm
Du diagnosticere komponent ved at måle hvor stram remmen er. Der er en specialiseret enhed til dette formål. Start med at inspicere komponenten. Fjern remmen og inspicere armens lejer visuelt. Hvis den er slidt eller beskadiget, bør du udskifte det med det samme. Undersøg siden holderen. Kontroller, om komponenten er beskadiget eller bøjet.
Det kan være nødvendigt at diagnosticere poly-V spændearmen hvis du finder følgende symptomer:
- bælte er snoet eller uden sin akse, glider eller bevæger sig frit i remskiven;
- Batteriet oplader ikke helt;
- bælte har for meget eller for lidt spænding eller slides ujævnt;
- Styringen af køretøjet er forværret;
- Motoren er ustabil;
- trækninger i tomgang;
- remspor er synlige på remskiverne;
- komponent fløjte under drift;
- remme og bælte vibrerer;
- køretøj bremser af sig selv spontant.
Årsager til fejl på en poly V spændearm
En almindelig årsag til svigt af komponenten er mekanisk skade. Det kan være på grund af overdreven kraft, der udøves under installation eller forkert justering. Desuden kan komponenten blive deform på grund ulykker.
Poly V spændearmen kan sidde fast på grund af skader på sin interne fjeder. Årsagen kan også være forurenet elementer i komponenten. Spor af oxidation og snavs på komponenten forårsaget af fugt og støv ind i under dens drift.
For tidlig slitage af komponenten afhænger mest af dens kvalitet. Det anbefales at kun installere strammeren fra den oprindelige producent, da det giver længs livslængde. Denne komponent, skal udskiftes sammen med poly-V-rem.
At bytte poly-V spændearmen
Komponenten skal ikke repareres. Du erstatter den, men du skal afbryde batteriet først, så at der ikke er strøm på bilen. Blokere siden krumtapakslen med en ring af jern, så den ikke kan rotere. Fjern derefter boltene fra båndet og løsne den, og derefter fjernes strammer beslaget. Skru fastgørelsesbolte fra spændeanordningen med et par skruenøgler og fjern bælte og strammer arm. Udskift den defekte komponent med ny.