
Medløberhjul til bil
Medløberhjul, multi-v-rem til
Medløberhjul, multi-v-rem: nyttig information
Vedrørende hjul, bør vi vide, at der er spændings valse der trækker kæden og medløbende valse, eller faste hjul, som er påkrævede for undertrykkelse af ledige svingninger. Sommetider kaldes disse også kæde- eller bæltestøddæmpere, grundet deres funktion. Dette element er installeret, når man skal fastgøre bæltekonfigurationen på hovedledningen og driver remskiven af flere årsager: for eksempel for at øge kontaktområdet mellem bæltet og remskiven, lige så vel som at tilvejebringe bæltets omløbsledning rundt om udragende elementer.
Vedrørende bæltestramningens timing af gas distributionsmekanismen og kædestyret, er det vigtigste, at kæden eller bæltet, der driver gas distributionsmekanismen sikrer en udmærket transmission af bevægelse, hvilket betyder, at de hverken må hænge ud eller glide. De faste hjul udfører denne funktion. De er nødvendige for at kunne korrigere båndets bevægelse. Disse valser roterer ikke bæltet eller kæden. Deres formål er at skubbe dem tilside, for at trykke dem tæt mod gearet, som for at fastsætte elementet. En vigtig faktor i valsernes fremragende præstation er deres kompatibilitet i størrelse og holdbarhed, når bæltet roterer med høj hastighed.
Hvis du har det nødvendige værktøj og du tidligere har skiftet reservedele på din bil, vil du være i stand til at udskifte dette selv. Først skal du afmontere de faste hjuls (medløbende valse) møtrikker mod urets retning. Husk at de faste hjuls møtrikker er ret lange, og at på de sidste vindinger af tråden valsen afstivning på tasten, der holder bæltestrammeren. For at afmontere det fuldstændigt, bortskaf akslen af valsen. Efter dette skal elementet udskiftes med et nyt. Det bør også nævnes, at gas distributionsmekanismen er et vigtigt knudepunkt, så erstat den slidte med en ny en af høj kvalitet. For at gøre dette, venligst kontakt vores online butik hvor du kan købe forskellige bil dele såsom dyser, sidevægge eller tandremme til overkommelige priser.
Hvordan kan jeg finde fejl på et remhjul?
Eftersyn af tandrem hjulet er meget svært, da man ikke altid kan høre om den er i stykker. Normalt du har tendens til at se de indirekte symptomer, der tyder på, at komponenten er defekt og har brug for at blive ordnet.
Undersøg og udskift spændevalse og medløbende remskiver regelmæssigt og glem ikke dette, uanset om du er nybegynder eller erfaren chauffør. For at forhindre fejl i kamremsmekanismen ved at bytte skiverne jævnligt som angivet af fabrikanten.
Det kan være nødvendigt at diagnosticere kamrems hjulet hvis du finder følgende symptomer:
- mærkelig lyd fra motoren når den er i gang;
- forhøjet frigang i lejerne på strammehjul eller mellemhjul;
- overfladen af båndet er blevet blankt;
- remtræk som vibrerer meget (vigtigt i dieselmotorer);
- mekaniske fejl, som du opdager mens du inspicere kamrem mekanismens forskellige komponenter.
Årsager bag fejl på kamrem hjulet
Ganske ofte fejler komponenterne på grund af at et fremmedlegeme trænger ind mellem remskiven og båndet: sand, ler, grus, og metalpartikler; disse skaber slitage mellem kontaktflader og gør at små flager falder uden for komponenten.
Mange fejl med remskiverne i kamrem mekanismen er normalt forårsaget af at ikke følge installationsvejledningen, eller at man ikke justere kamremmen ordentligt bagefter. Undgå at installere remskive med fejl, skift bæltet, eller at stramme det for lidt eller for meget. Ellers vil du øge risikoen for ujævnt slid på komponenter, eller at du får friløb, som kan gøre at den hopper, hvilket øger risikoen for, at hele remskive sætter sig.
Anvendelse af de forkerte værktøjer eller brug af kraftfulde greb under installation kan forårsage buler og hakker på komponent overflader. Hvis du vil justere et hjul, at du har flyttet på grund af uforsigtig håndtering betyder, at du har brug for en skruetrækker og hammer. Du ikke bare øger risikoen for, at denne komponent begynder at fejle, men også risikoen for, at de andre komponenter i drevet begynder at fejle.
Motorolie og benzin er meget farligt for kamrem mekanismen. De ødelægger båndet og remskive tætningselementer, hvilket fører til snavs og fugt i at komme ind i apparatet, som han ødelægge lejerne. Ved opvarmning kan man smelte nærliggende plastdele.
At bytte kamrem hjul
Komponenten skal skiftes for hver rutinemæssige udskiftning af bæltet, som er omkring 60.000-90.000 kørte kilometer. Man må ikke ignorere denne anbefaling som måske skal udføres, da man eller kan ende med en brækket rem, som vil koste dig meget mere end bare at installere en ny komponent, som du gør med bestemte vedligeholdelsesintervaller.
Du kan udskifte komponenten selv eller få hjælp på nærmeste værksted.